Na stronie firmy AP OPTYMALIZACJA opublikowany został wpis (tutaj) ośmiu bardzo ważnych punktów, które powinny być bezwzględnie spełnione przy budowaniu wizerunku i reputacji firmy!
Polecamy Państwa uwadze!

Budowanie renomy firmy zaczynamy od jej wizerunku, który ma bardzo istotny wpływ na jej reputację.

  1. Podawanie samych danych adresowych na stronie to zdecydowanie za mało. Niemodyfikowany i nieaktualizowany od roku Fanpage, profil na Instagramie lub Linkedinie oraz strona www tylko pogarsza Twój wizerunek w Internecie! (…więcej…)

**** post scriptum ****

Aby zbudować od podstaw odnoszącą sukcesy firmę, trzeba zadbać zarówno o firmę, jak i wizerunek. Twoja firma potrzebuje czasu, energii, skupienia i pracy.

Budowanie marki osobistej dla firmy to jedna z najważniejszych decyzji, jakie musi podjąć każda firma. Jak dbać o firmę i utrzymywać jej spójny wizerunek w oczach opinii publicznej w dzisiejszych czasach, w świecie biznesu w ogóle, biorąc pod uwagę, że media społecznościowe są teraz łatwo dostępne do przeglądu i publikacji .

Doświadczenie pokazuje, że jeśli pozwala się ludziom od początku działalności wyrażać opinie bez uregulowań wystarczająco często, może to prowadzić do odkrycia rzeczy na temat firmy i twojej przychylności, częściowo złośliwych, o czym wolałbyś, aby się nie pojawiły.

Aby zbudować markę osobistą dla swojej firmy, powinieneś poświęcić trochę czasu na pracę nad nią w wielu aspektach, w tym jej wizualnej reprezentacji, rodzaju reklamowanej lub produkowanej treści, jej zachowaniu/prezentacji w biznesie w miejscach publicznych. Musisz także mierzyć swój sukces, nie tylko patrząc na dane ilościowe, ale mierzyć również dane jakościowe, czyli co, jak i gdzie udostępniasz/publikujesz.

Branding czy reBranding!?

Po pierwsze, nie przejmuj się zbytnio brandingiem na początku. Skupienie się na stworzeniu wyjątkowego produktu lub usługi lub dbanie tylko o wizerunek firmy nie będzie tego warte.

Po drugie, zastanówmy się, jaki powinien być Twój branding. Co to oznacza dla Ciebie? Jeśli twoje logo jest pirackie, ponieważ sprzedajesz ekskluzywną biżuterię, może to być świetne do tworzenia ekskluzywności dla twoich klientów (= marki o wysokiej wartości), ale nie tak świetne, jeśli sprzedajesz telewizory.

W marketingu branding odnosi się do identyfikowania podmiotu z możliwą do zidentyfikowania grupą, która staje się jej własnym produktem lub czasem okazuje się silniejsza w postawie wierności od produktu, co skutkuje,  iż konsumenci to tylko kupują (np. Nike). Nad rebrandingiem, czyli odświeżeniem marki musisz myśleć stale, aby wyprzedzać konkurencję.

Wizerunek firmy jest równoznaczny z jej reputacją, a osobista zła reputacja jest ciężkim ciosem dla odnoszącego sukcesy biznesu. Wraz ze zmieniającą się dynamiką konsumentów firma musi nadążać za zmianami technologicznymi i być w stanie wzbudzić zainteresowanie opinii publicznej.

Kiedy każdy jest marką?

W dzisiejszym świecie każdy uważa się za markę – dzięki platformom społecznościowym, które tworzą mierzalne treści. Aby zostać zauważonym, firmy dowiedziały się, że muszą „zająć się osobistym podejściem – budować swoją markę od podstaw, samodzielnie zajmując się wszystkimi poziomami obsługi klienta”, a jednocześnie z pewnych powodów nadal współpracować z agencjami i freelancerami. Gdy marki zostaną odpowiednio zaprogramowane i ustawione, muszą „zatroszczyć się o wizerunek firmy – markę osobistą”.

Budowanie dobrej reputacji firmy i marki osobistej nie jest w dzisiejszych czasach takie łatwe. Coraz więcej firm zadaje sobie pytanie, jak zadbać o wizerunek swojej firmy lub marki w dobie, gdy ludzie mogą łatwo kupować towary z innych krajów lub gdy dostęp do negatywnych informacji w Internecie jest łatwiejszy niż kiedykolwiek.

Każda firma musi mieć spójny przekaz, czy to poprzez optymalizację swojego wizerunku, czy przeznaczanie środków na marketing.

W dzisiejszych czasach wizerunek jest wszystkim w każdej firmie. Zadbaj o to i skieruj przekaz do określonej grupy odbiorców. Wykorzystaj wszystkie zasoby marketingowe, ponieważ bez marketingu nie będziesz w stanie zbudować swojej osobistej marki.

Marki to znacznie więcej niż tylko produkty lub usługi, które ludzie oferują swoim klientom. Marki to znacznie więcej niż identyfikacja wizualna, którą tworzą dla siebie w projektach reklamowych. Marki reprezentują wartości, przekonania i synergie, na których jest zbudowana. Tożsamość marki to znacznie więcej niż tylko rozpowszechnianie informacji.

Tożsamość marki!

Istnieje korelacja między tym, jak firma jest postrzegana przez klientów i inwestorów, a jej tożsamością marki. Bardzo ważne jest, aby zarządzać postrzeganiem marki we wszystkich punktach sprzedaży, we wszystkich aspektach ich funkcjonowania i działania, od praktyk obsługi klienta po rozwój produktu, od decyzji cenowych po rozwój sojuszy z innymi firmami. Jeśli jest jakaś słabość w sposobie, w jaki ludzie rozumieją pozycję firmy w swoim sektorze, stanie się ona częścią „pokrycia” tego, kim są.

Korzystaj ze wsparcia!

Na szczęście w dzisiejszych czasach są ludzie, tacy jak specjaliści marketingu (AP OPTYMALIZACJA), którzy pomagają w tym zadaniu. Jeśli chcesz być gotowy na tę nową erę, odwiedź naszą stronę internetową i dowiedz się, jak możemy pomóc Twojej firmie rozwijać się w przyszłości!

Pamiętaj, że aby mieć firmę odnoszącą sukcesy, trzeba pamiętać o dwóch kluczowych cechach. Pierwsza to pasja. Z fascynacją w stronę wynalazków prowadzi cię ku wynalazkom z pasją. Buduj firmę z pasją. Zarządzanie nie polega na byciu mądrym lub bezwzględnym, ale raczej na radzeniu sobie z porażkami i umiejętnym sprzedawaniu produktu.

Drugą cechą niezbędną do prowadzenia biznesu jest ciężka praca.

Łódź, 23.01.2022 rok /Andrzej Pluta/

 

Zapisz się na listę mailingową zgodnie z zainteresowaniami:

Email
Imię
Nazwisko
Forma Biznesu
Zainteresowanie 1
Zainteresowanie 2

Zgadzam się z polityką prywatności AP Optymalizacja