
Dlaczego tak ważna jest renoma firmy?
Budowanie renomy firmy zaczynamy od jej wizerunku, który ma bardzo istotny wpływ na jej reputację. Całość wpisana w założenia Public Relations skupia się na takim ciągłym zarządzaniu z planowym charakterem, aby pozyskiwać zainteresowanie i podtrzymywać zrozumienie. Przede wszystkim sympatię i poparcie tych, którzy wpisują się w oczekiwany target naszej firmy. Jest to stała praca nad dostosowaniem oferty firmy do oczekiwań rynku. Ważne jest planowe i ciągłe wysiłki oraz szerokie rozpowszechnianie informacji w taki sposób, aby uzyskiwać kontrolowane kształtowanie wyobrażenia o przedsiębiorstwie. Też uzyskać lepszą współpracę z klientami i bycia skutecznym w realizacji celów biznesowych firmy.
Działanie, stan i profesja.
Cytując „Webster’s Third New International Dictionary, Merriam-Webster, Incorporated, Springfield 2001, s. 1568.” co do aspektów decydujących o renomie jako działanie, stan i profesję, są:
„1) Działalność przedsiębiorstwa przemysłowego, związku, korporacji, grupy zawodowej, rządu czy innej organizacji w dziedzinie budowania i utrzymania dobrych i produktywnych stosunków z ich otoczeniem. Między innymi ma na celu przystosowanie się organizacji do jej otoczenia;
2) Stan tej działalności lub stopień jej powodzenia w procesie uzyskiwania społecznego zrozumienia ekonomicznego i społecznego przystosowania się organizacji do jej otoczenia, określany jest jako dobre lub złe public relations;
3) Sztuka lub umiejętności zawodowe organizowania i prowadzenia tej działalności.”
Tendencje na rynku.
Rynek roku 2020 to już nie powtórka minionych lat. Pandemia COVID-19 przyspieszyła nieunikniony proces zmian w budowaniu marki, przede wszystkim jej reputacji na rynku przez zmianę postrzegania istoty PR oraz stawiania na pojawiające się tendencje, takie jak:
– Poszukiwanie nowych technik promocyjnych, które są obce dla konkurencji i bardzo odmienne od dużego nasycenia rynku reklamą tradycyjną;
– Tworzenie innych dróg reklamowych przy wiedzy, że współczesny odbiorca uodpornił się już na treści reklam;
– Wdrażanie niekonwencjonalnych działań marketingowych na rynku przy zaostrzonej walce konkurencyjnej;
– Przeciwdziałanie na dysproporcje kapitałowe, które tworzą nierówne szanse na rynku;
– Przystosowanie firmy do wzrostu odpowiedzialności prawnej i społecznej;
– Wizualizacja marki, budowanie jej znaczenia i wyróżnienia na tle rosnącej liczby firm;
– Przenoszenie aktywności wizerunkowej firmy na inne obszary na przykład typu: dostawa, serwis posprzedażny, reklamacja i reakcja na opinie w tym krytykę i hejt;
– Systematycznego planowania wydatków na budowę renomy firmy jako jeden z najważniejszych elementów jej rozwoju;
– Tworzenie budżetu na działania społeczne, formy sponsoringu czy lobbingu.
Budowanie Renomy Firmy
Jeśli współczesny Przedsiębiorca chce przegonić konkurencję musi wpisać na stałe wydatki na budowanie Renomy Firmy, czyli jej wizerunku. Zaczynać należy od kreowania Tożsamości, Reputacji przez Wiarygodność, Solidarność, Zaufanie i Jakość.
Jestem gotów pomóc prawie każdej firmie, której zależy na budowie renomy uwzględniając współczesne tendencje i zagrożenia!
Zadzwoń: +48 531 888 925 lub napisz: biuro@renomafirmy.pl